Nya tävlingsrestriktioner

Hej Golfvänner

Idag kom då äntligen lite positiva nyheter avseende tävlingsverksamheten och som du kan läsa om här Tävlingsinformation – Golf.se . Vi ska dock fortfarande vara väldigt vaksamma och fortsätta med att ta denna pandemi på fullaste allvar dvs bland annat sprita händerna och hålla avstånd. Kansliet kommer också fortsätta med att bara att ta emot en person i taget i receptionen.

Vid tävlingar på klubben så kommer det fortsatt inte bli någon prisutdelning och bara löpande start gäller. För dig som är tävlingssugen innebär det bland annat följande: Herrgolfen startar den 2 Juni och Damgolfen den 3:e Juni samt Seniorgolfen den 7:e Juni. Första klubbtävlingen blir Söderbergs Gästabud den 19:e Juni.

Detta är vad som gäller just nu och självklart så kommer vi att fortsätta att följa FHM och SGF’s rekommendationer. Detta innebär att vi står redo att med kort varsel ändra på ovanstående om pandemin utvecklar sig i fel riktning.

Vi ses på klubben

Per Segerström m medarbetare